سرخط خبرها
خانه / دانش و فن آوری / مانیومنت ولی ۲ و بخشی که خیلی ها به آن توجه نکردند – دیجیاتو – پی اچ موزیک

مانیومنت ولی ۲ و بخشی که خیلی ها به آن توجه نکردند – دیجیاتو – پی اچ موزیک

[هشدار: این متن بخش هایی از بازی مانیومنت ولی ۲ را لو می دهد]

مشابه قسمت پیشین، مانیومنت ولی ۲ (Monument Valley) هم قرار بود یک پازل بصری باشد که در آن بازیکن به شخصیت اصلی کمک می کند تا در محیط هایی با آرایش غیر منظم به ماجراجویی اش ادامه دهد
از لحاظ دیداری آن ها می خواستند تا هر لحظه از بازی شبیه به قطعه ای از اثر هنری باشد و برای بخش گیم پلی نیز پازل ها بار دیگر بر اساس محیط های الهام گرفته از نقاشی های موریس اشر فقید و محاسبات طراحی شوند. همانند کاری که این استودیو با مانیومنت ولی ۱ کرد.

بازی ها می توانند از شیوه های داستان گویی متفاوت تری از دیگر رسانه ها استفاده کنند، آن ها حتما نیازی به حرف های نوشته ندارند و این اعتقادی بود که اعضای تیم یوتزو گیم داشتند. مانیومنت ولی ۲ هم اکنون برای سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است.

در ابتدا تیم موضوعاتی همانند بخشش، آزادی، پذیرش، غرور و اعتماد را در نظر می گیرد اما همین که آن ها گزینه ها را سبک سنگین می کنند، می فهمند که تمام این ویژگی ها می توانند عناصر یک داستان واحد باشند: «چه می شد اگر تمام این عناصر بخش هایی از یک رابطه باشند؟» و اینگونه بود که داستان رابطه بین مادر و فرندز در ذهن اعضا شکل می گیرد.

مشابه قسمت پیشین، مانیومنت ولی ۲ (Monument Valley) هم قرار بود یک پازل بصری باشد که در آن بازیکن به شخصیت اصلی کمک می کند تا در محیط هایی با آرایش غیر منظم به ماجراجویی اش ادامه دهد. با این حال سازنده چالشی بزرگ را پیش رویش داشت.

آن هم به خاطر احساسی که در قسمت های اولیه و به واسطه مکانیزم های حرکت شخصیت ها نشان داده شده بود. حتی بعد از دیدار دوباره دو کارکتر، مکانیزم جدید حرکتی که دختر در مرحله قبلی به دست آورد و با یک منطقه را تنهایی جستجو کرد برای او باقی می ماند.

اما برای بخش داستانی آن ها به دنبال چیزهای بیشتری بودند. در حالی که مانیومنت ولی نخست یک داستان الهام بخش از عشق و محبت را به تصویر می کشید، یوزتو گیمز برنامه داشت داستانی عمیق تر را به مانیومنت ولی ۲ تزریق کند. بنابراین آن ها تحقیق می کنند تا به سوالی که ذهن شان را درگیر کرده جواب دهند: « داستان عمیق تر چه چیزی می تواند باشد؟»

ولی آن ها چگونه به این مهم رسیدند؟ برای درک بهتر این مسئله، در اوایل بازی مادر و دختر هر دو با هم حرکت می کنند اما بعد از چند مرحله شخصیت ها از یکدیگر جدا می شوند. با این حال اگرچه همچنان کنترل مادر را دارید ولی هنوز بچه سعی می کند از پا به پای مادرش در یک فاصله دورتر پیش بیاید و خودش را به او نزدیک تر کند.

یوتزو گیمز می خواست جای استفاده از دیالوگ یا متن برای روایت، مانیومنت ولی ۲ از رنگ، چگونگی طراحی مراحی و تغییرات مکانیک ها برای رشد شخصیت ها و کش مکش های درونی کمک بگیرد. آن ها روی روش های معمول داستان گویی خط کشیده بودند: «هدف این بود تا بازیکن از طریق مکانیک ها بازی را احساس کند»

این تغییر ناگهانی نه تنها به صورت نمادین تغییرات نقش شخصیت ها را به تصویر می کشد بلکه بدون آنکه از متن یا توضیحی استفاده گردد، به بازیکن نشان می دهد که چگونه بچه از مادرش پیروی می کند. بنابراین با وجود اینکه بعد از چند مرحله، مادر و دختر جدا می شوند ولی بازیکن همچنان می داند که این دو قبل از پایان باز به همدیگر می رسند.

برای مادر، ماجراجویی او سفری خودشناسانه است، ماجراجویی که او را با فراتر از فقط مادر بودن آشنا کند. اما برای دختر همه چیز تفاوت دارد، او به سفری روشن تر به سمت بزرگ سالی قدم می گذارد. برای در هر دو کاراکتر، سازنده با تغییرات المان های طراحی داستان های جدید را برای بازیکن روشن می کند.

با این کار این اطمینان که دختر به شخصیتی مستقل تبدیل شده رشد می کند تا زمانی که هر دو کاراکتر به نقطه ای می رسند که مسیرشان از یکدیگر جدا شده و دیگر همانند ابتدای بازی دختر تنها دنباله رو مادرش نیست. در نقطه ای از بازی داستان مانیومنت ولی ۲ به چند شاخه تقسیم می شود.

هر دو کاراکتر تغییر می کنند و از نقش های قدیمی به یک استقلال می رسند. استعاره های هنری که تیم برای بخش بصری بازی نیز استفاده کرده ماجراجویی هر شخصیت را به تصویر می کشد، جهان مادر سیاه و سفید است اما برای کودک شاهد محیط های رنگارنگ تر هستیم.

[هشدار: این متن بخش هایی از بازی مانیومنت ولی ۲ را لو می دهد]

تیم توسعه دهنده می خواست تا ادامه مانیومنت ولی، فراتر از چیزی را که نسخه اول ارائه داده به نمایش بگذارد. اعضای استودیو یوزتو گیمز (Ustwo Games) با یک هدف استارت ساخت مانیومنت ولی ۲ را زدند؛ حفظ ویژگی های کلیدی در عین پیشرفت.

درباره ی back120

همچنین ببینید

پتنت تازه سونی، شایعه فعالیت این کمپانی روی تکنولوژی اتومبیل های خودران را تایید می کند – دیجیاتو – پی اچ موزیک

سونی اخیراً پتنت تازه ای در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که یکبار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *